keskiviikko 17. helmikuuta 2016

Itsetunto

Täytettyäni 18 vuotta hankin ripsienpidennykset. En olisi koskaan uskonut kuinka paljon se voisi vaikuttaa itsetuntoon. Vaikka iho oli todella pahassa kunnossa, silmät loistivat. Ihmiset kehuivat ulkonäköäni mikä tuntui hassulta. Se oli mahtavaa aikaa. Reilu vuoden jälkeen olin käynyt jälleen ripsihuollossa. Tapahtui jotain sellaista, mitä en odottanut enkä todellakaan olisi halunnut. Seuraavana aamuna silmät olivat turvonneet ja punaiset. Näytin siltä, että olisin juonut alkoholia viikon putkeen. Muutamassa päivässä raavin unissani ripset pois ja näytin jälleen kamalalta. Tässä vaiheessa ymmärsin kuinka paljon ripset olivat tuonut iloa elämääni. Ehkä jonkun mielestä pinnallista mutta olkoot.

Joulukuussa 2013 siskoni oli järjestänyt yllätyksen. Hän oli hankkinut lahjaksi minulle ripsienpidennykset. Vuoden verran olin ollut niitä ilman. Voi sitä ilon ja onnen määrää. Ajattelin, että nyt saan ulkonäköni takaisin. Illalla silmät tuntuivat hyvältä ja näytin hyvältä. Vihdoin lopettaisin itsesäälissä ja itsetunnon tuskissa rypemisen. Seuraavana aamuna, kun heräsin, näytin tältä.


Jokainen voi varmasti kuvitella miltä sisälläni tuntui. Se tuska, mikä oli ollut muutaman tunnin pois, tuli takaisin. Pahempana kuin koskaan. Minua hävetti mennä töihin ja kulkea kaupungissa. Muutaman päivän jälkeen ripset tipahtivat pois. Olin todella surullinen. On vaikea kuvailla sanoin miltä tuntuu, kun itsetunto romuttuu täysin. Aikanaan ripsien myötä sain otettua pään pois piilosta ja suostuin lähtemään ihmisten ilmoille. Jaksoin hymyillä peilikuvalleni. Hymy hyytyi aika nopeasti tuona aamuna, kun heräsin.


Se siitä ilosta, ajattelin. En koskaan enää ajatellut haluavani ripsienpidennyksiä. En halunnut edes kokeilla, etten taas joutuisi pettymään. Kateushan sieltä iski ja lujaa, kun ripsienpidennyksistä tuli hitti ja jokainen ystäväni kävi laittamassa ne itselleen. Kateus on kyllä kummallinen asia. Sitä ajattelee, että miten tuo toinen ansaitsee ne, kun minä en. Se tuhoaa ajatusmaailman. Se muuttaa ajatukset negatiiviseksi. En suosittele siis kenellekkään kateuden kanssa ystävystymistä. Itse olin liian monta vuotta ja turhaan. Edelleen tuijotan instagramissa "täydellisiä" naisia mutta yritän muistaa, ettei läheskään jokainen kuva ole totta. Se on illuusio ihmisistä, joita ei ole. Jokainen on omalla tavallaan täydellinen. Olen oppinut arvostamaan erilaisia ihmisiä sekä itseäni.

Tänään näytän tältä :)
Nykytilanne on hieman erilainen. Olen viime kesästä pitänyt ripsienpidennyksiä eikä ole kertaakaan ongelmia tullut. Aluksi Johanna kokeili laittaa minulle muutaman ripsen molempiin silmiin ja odotimme muutaman päivän. Allergista reaktiota ei tullut. Viime viikolla kävin ripsihuollossa. Otimme Johannan kanssa muutamat valokuvat. Johanna tekee Xtreme Lashesin ripsillä sekä liimalla. Liima, jota minulle käytetään on lääketieteellisen tason kiinnitysaine, joka on kehitetty kohtaamaan korkeimmat turvallisuus ja laatuvaatimukset. Tietenkin se on yksillölistä tuleeko allergisia reaktioita. Liimassa ei ole hiilimustaa ja se kuivuu kolmessa tunnissa. Alla olevissa kuvissa ihoni kiiltää juuri tehdyn kasvohoidon vuoksi.





Viime vuonna päätin, että kun ihoni tulee kuntoon kokeilen ripsienpidennyksiä. Pelkästään se, että ihoni tuli kuntoon oli parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Pidennykset ovat minulle itselle tärkeä asia. Edelleenkään en meikkaa arkisin, joten ripset ovat todella helpot. Nykyään on mukava herätä ja hymyillä omalle peilikuvalle.

TÄSTÄ SYYSTÄ HUHTIKUUN LOPPUUN KAUNEUSHOITOLA BEAUTIFUL YOU TARJOAA BLOGINI LUKIJOILLE UUDET RIPSIENPIDENNYKSET HINTAAN 99 € (norm. 125 €) SEKÄ JOKAISESTA HUOLLOSTA 10% ALENNUSTA. AJANVARAUKSEN YHTEYDESSÄ MUISTA MAINITA KOODI KAUNOTAR JA HIRVIÖ.

Ei muuta kun aikaa varaamaan osoitteessa http://www.beautifulyou.fi tai soittamalla 040 156 6151.


7 kommenttia:

  1. Ripsienpidennykset ovat kyllä monelle iso juttu, kun on ollut hyvä iho ja luonnostaan pitkät ripset en ole osannut ajatellakaan kuin jollekin ne voivat itsetuntoa näin kohentaa. Sulla on tosi kauniit silmät ja toki ne tulee pidennyksien kanssa vielä paremmin esiin. Oot myös ihailtavan rohkea, kun jaat tämän kaiken meille.Kiitos :)
    Ihana juttu <3

    Maiccu
    http://mansikoitajavaahtokarkkeja.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Lueskelin blogiasija olet kyllä kaunis niin sisäisesti kuin ulkoisesti -ihottumasta viis! Sulla on tosi kauniit kasvonpiirteet! Hienoa, että olet löytänyt ongelmaihoon apua. Isäni taistelee myös iho-ongelmien kanssa ja löysi vihdoin vuosi sitten tuotteen, jolla iho ei koko ajan tulehdu tai hilseile.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mahtavaa kuulla positiivista palautetta :) Kiva kuulla, että isäsi on löytänyt apua iho-ongelmiin. Toivottavasti pysyy kurissa hänellä :)

      Poista
  3. Löysin blogisi, kun itse olen nyt tutkaillut ripsienpidennyksien aiheuttamia allergioita. Sillä kohtasin itse saman loppu vuodesta. Viiden vuoden jälkeen niistä luopuminen tuntuu todella vaikealta. Minulla allergia ei tullut läheskään yhtä rajuna kuin sinulla, ja päätin myös lopettaa niiden ottamisen ennen kuin oireet olisivat pahenneet. Sain kuitenkin kirjoituksestasi pienen tsempin, että jos joku toinen "merkki" voisi sopia paremmin. Tiedätkö mitä ne sinun aiemmat ripsienpidennykset olivat, josta allergia tuli? Oliko tämä liima joku erikoinen vai onko se ihan sitä millä nuo Xtreme Lashesit yleensäkin liimataan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Harmillista kuulla, että olet niistä joutunut luopumaan. Mä en valitettavasti muista, että mitä merkkiä mulla on aikaaemmin ollut :( Tuosta liimasta mitä mulle nyt käytetään niin kannattaa laittaa lisäkyselyä suoraan Johannalle osoitteesta http://www.beautifulyou.fi ja sieltä yhteydenotto lomakkeen kautta. Hän osaa kertoa niistä tarkemmin, joten suosittelen lämpimästi ottaan yhteyttä! Toivottavasti saat ripset vielä takaisin :)

      Poista